Leto, teplo, skúter a „tričko a kraťase“. Všakže? Zabudnite. Výhovorky na to, že je teplo a jazdiť sa dá iba takto sú blbosť. Ale kým sa človek nevyváľa v krátkych gatiach a tričku na asfalte, chápem, že nemá ako pochopiť, ako to bolí, a hlavne ako dlho to bolí… Mne na to aby som sa prebral z nevedomosti stačil aj pád z bicykla. V 40tke…

Existuje kopec vecí, ako si jazdu na skútri spríjemniť aj v tom najhorúcejšom lete. Písal som o nich napríklad tu. Najväčší kompromis však každý skútrista asi robí pri obliekaní. Obliecť sa tak, aby som sa na skútri nepotil, no zároveň bol dostatočne chránený nie je úplne ľahké. Ale riešenie existuje. S bundou Rev’it Eclipse už kompromisy robiť nemusíte. Je to letná moto bunda s výbornými vlastnosťami a dostatočnou ochranou aj pre najnáročnešie skúter jazdy.

Štýl

Výzorom a strihom ide vyslovene o moto bundu do mesta. Ale podľa mňa je to klamanie telom. Jazdím s ňou prakticky od začiatku aj mimo mesto, veľakrát na dlhšie výlety a nemal som nikdy žiaden problém ani pocit, že robím niečo na čo bunda nie je určená.

Prekvapil ma strih bundy. Na obrázkoch vyzerá byť bunda úzka, teda určená pre štíhlych jazdcov, no opäť to tak úplne neplatí. Nie je to síce žiadne vrece, v ktorom sa každý stratí, ale vďaka viacerým možnostiam úpravy jednotlivých častí bundy si u dokážete pomerne dobre nastaviť na svoju postavu. Určite sa nenechajte oklamať fotkami. Musím však dodať aj to, že je dobré si kúpiť o jednu veľkosť väčšiu bundu ako bežne nosíte. Strih je európsky a teda predsa len trochu tesnejší. Mne veľmi vyhovuje aj to, že budna je vzadu o niečo dlhšia, a tak vám dostatočne prikryje chrbát.

Revit ponúka 5 farebných variantov – hnedý, modrý, čierny, olivový a biely. Ja som zvolil, na veľkú nevôľu mojej polovičky, hnedý, ktorý ona volá sra.kový. Volil som kompromis medzi tým, aby farba veľmi nepriťahovala slnko a zároveň, aby som bundu nemusel stále prať. Ja som s hnedou spokojný, aj keď existujú asi aj krajšie farby.

Vďaka strihu a výzoru nemám problém s Eclipse chodiť ani po meste, keď zosadnem zo skútra a potrebujem niečo rýchlo vybaviť. Na rozdiel od bežných moto búnd sa v tejto nebudete cítiť ako astronaut čo práve vystúpil z vesmírneho modulu.

Ochrana/ Materiál

Bunda je zložená z niekoľkých vrstiev. Prakticky celá je vyrobená z polyesteru (niekde sa stretnete s anglickým názvom Mesh). Vrchná časť je z odolného polyesteru s odolnosťou 600D. Toto číslo hovorí o odolnosti voči treniu a prederaveniu a 600D je pomerne slušná hodnota. Na jazdenie na skútri, kde sa rýchlosti prevažne pohybujú okolo 80 až 110 km priam ideálna. Áno, samozrejme dajú sa nájsť bundy s vyššou hodnotou, ale tie už sú výrazne ťažšie a menej komfortné.

Vnútro bundy je tiež z polyesterovej sieťoviny, no Revit ho dokázal spracovať tak, že je veľmi príjemné a necítite sa v ňom nepríjemne ani na dlhších trasách. Ak na sebe sem tam nosíte dres svojho obľúbeného klubu, ide zhruba o rovnaký materiál. Ja síce odporúčam nosiť pod bundu termotričko s dlhým rukávom, ale sám jazdievam aj v krátkych tričkách a nikdy som nemal problém s tým, že by mi vnútorný materiál bundy na koži vadil. Naopak, nevnímam ho.

Čo je veľmi dôležité bunda je ľahká. Teda v rámci moto búnd. Chrániče niečo vážia, ale samotný materiál je tenký a nemá prehnanú váhu. Takisto sa dá pomerne dobre poskladať a pokrčiť. Nejedná sa o nejakú pevnú „hmotu“ čo oceňujem, lebo bundu viem „pohúžvať“ a hodiť do odkladacieho priestoru alebo kufra na skútri.

Spomínané chrániče sú v bunde vložené a dajú sa vybrať. Revit Eclipse má chrániče na ramenách a lakťoch. Využité sú priamo chrániče od Revitu Knox CE Level 1. Ramenné sú trochu širšie a lakťové o niečo „umelejšie“ ako by som si prial. Ale nič na čo by sa nedalo zvyknúť a hlavne nič čo by ovplyvňovalo pohodlie pri jazde.

Ventilácia

Poďme k tomu najdôležitejšiemu, kvôli čomu si túto bundu predpokladám budete chcieť kúpiť. K ventilácii. Tá je zabezpečená pomocou spomínanej sieťoviny. Z nej je vyrobená prakticky celá predná časť bundy, kde sú veľké vetracie panely (okrem výrezov pre vrecká a hornej časti) a aj tá zadná, tu je však v strede chrbta úzky pás polysteru na chránič chrbtice.

Vďaka umne rozvrhnutej a našitej sieťovine sa vám počas jazdy prakticky neustále ochladzuje celý trup a verte mi, je to poriadne poznať. Naozaj sa mi nestalo, aby mi pri jazde v tejto bunde bolo teplo, a to som jazdil aj v teplotách okolo 35 stupňov. Skôr opačne, býva mi zima.

Odvetrávanie je zvládnuté na jednotku a vzduch prúdi presne tadiaľ kadiaľ má. Háčik to má v tom, že v neskoršom lete, kedy už je k večeru chladnejšie, býva v tejto bunde dosť zima. Bez preháňania. Ja som si kvôli tomu kupoval bedrový pás, pretože vám vzduch prúdi na spodnú časť chrbta, čo je cez deň super, no večer, pri nižších teplotách, už to príjemné nie je a ak ste sa predtým spotili, na druhý deň vás môže „seknúť“.

Zabudnite tiež na nejakú ochranu pred dažďom. Ja som v Eclipse zmokol naposledy na Scooter Campe a sieťovina toho logicky príliš nezadrží.

Vrecká, zapínanie a ďalšie prvky

Pozrime sa aj na to, ako sa bunda dá upraviť. Zapína sa klasickým zipsom. Ten je masívny a nemusíte mať strach, že sa o chvíľu rozpadne. Určite nie. Oceňujem, že zips nekončí až hore pod krkom, ale už pod límcom. Nepoškriabete si teda krk. Chválim aj spracovanie a jemné podšitie límca, a tiež voľbu jeho zapínania formou cvoku. Každému komu sa zachytila brada do suchého zipsu, alebo si suchým zipsom kompletne rozodral podbradok bude jasné prečo.

Suchých zipsov sa však úplne nezbavíte. Našťastie sú iba tam, kde absolútne nevadia. Viete si nimi upravovať šírku rukávu okolo rukavíc a šírku bundy okolo brucha. Miera nastavenia je pomerne široká, takže si myslím, že vyhovie aj tým rozmernejším z nás. Suché zipsy sú kvalitné a mne ani po 2 rokoch nepovolili, stále držia tak ako majú.

Rukávy si môžete zúžiť aj vo vrchnej časti na bicepsoch. Tu sú však opäť použité cvoky, konkrétne si môžete vybrať z dvoch pozícií zapnutia a tým si bundu zúžiť tak, ako potrebujete.

Vonkajšie vrecká sú na bunde iba dve, ale to je daň za priedušnosť bundy, ktorú rád zaplatím. Sú umiestnené dolu po bokoch bundy a sú stredne veľké. Telefón, peňaženku, doklady a kľúče do nich zmestíte bez problémov. Tretie vrecko je vnútorné a je vo vnútornej sieťovine, je väčšie ako tie vonkajšie, no osobne ho príliš nevyužívam lebo mi predmety v ňom vadia na bruchu.

Vnútro bundy ešte skrýva spomínaný priestor na chránič chrbta, vytvorený na mieru chrániču SeeSoft CE Level 2 priamo od Revitu. Dolu ešte nájdete dve putká na gombíky, ktorými sa bunda dá spojiť s nohavicami od Revitu. Tie nemám, takže som ich zatiaľ nevyužil.

Zhrnutie

Bundu Rev’it Eclipse sám vlastním, kúpil som si ju za plnú cenu a môžem ju len a len odporučiť. Za zhruba 150 € dostanete kvalitnú letnú motobundu, ktorá vás zbaví rozhodovania o tom či sa na skútri budete cítiť dobre alebo bezpečne. Nosím ju druhú sezónu a cez leto prakticky nič iné neobliekam. 

Kvalita bundy je vynikajúca, po dvoch rokoch pomerne intenzívneho využívania nebadám na bunde žiadne opotrebenie. Suché zipsy držia ako nové, bunda nie je nikde ani len ošúchaná, nieto ešte predratá. Jediné čo sa mi podarilo na nej urobiť je prederaviť vnútornú sieťku o horúci výfuk, na to pozor, ak si ako ja vešiate bundu na zadnú stranu skútra. Inak však môžem kvalitu spracovania iba chváliť.

Pre mňa a moje cestovanie, teda okolo tých 90 až 100 km/h je bunda ideálna, pre strelcov, ktorí jazdia rýchlejšie však už nemusí byť bezpečná, vo vysokej rýchlosti by som v nej spadnúť nechcel. Predpokladám však, že väčšina skútristov jazdí ako ja „okreskovou“ rýchlosťou a vtedy sa pre vás Revit Eclipse stane vítaným kamošom.

Čo sa mi na Revit Eclipse páči

+ Bunda je ľahká a naozaj kvalitná

+ Vetranie je vynikajúce

+ Límec nemá suchý zips

Čo sa mi na Revit Eclipse nepáči

– Nevhodná pre chladnejšie dni

– Iba jeden (nevýrazný) reflexný prvok

– Pre niekoho môže byť bunda až príliš priliehavá

P.S. Signor Vespa, ďakujem za úvodnú fotku, tiež si ma mohol odfotiť vtedy, keď vyzerám menej tučne…